Wij helpen u graag verder
Wij krijgen en beantwoorden dagelijks veel vragen over onze betaalverzoeken en onze berichten. Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.
Staat uw vraag hier niet tussen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice.
Waarom heb ik een betaalverzoek ontvangen?
Van Hoek & Partners is een incassobureau dat bedrijven en organisaties ondersteunt bij het innen van onbetaalde facturen. Wanneer u een betaalverzoek van ons heeft ontvangen, dan heeft onze opdrachtgever ons verzocht om u te wijzen op uw openstaande factuur en om samen te zoeken naar een passende oplossing.
Hoe kan ik betalen?
U heeft diverse betaalmogelijkheden om uw schuld te regelen:
- Betaal direct via i-Deal: wanneer u via i-Deal wil betalen, klikt u dan hier om naar onze beveiligde betaalomgeving te gaan.
- Bankoverboeking: liever zelf overboeken? U kunt dan via uw online bankomgeving een betaling overmaken. Maak het te betalen bedrag over naar onze Stichting Derdengelden zoals in onze correspondentie staat vermeld. Vergeet hierbij nooit uw dossiernummer te vermelden.
- Betalingsregeling: u kunt een betalingsregeling treffen voor uw schuld of contact met ons opnemen voor verdere vragen
- Contant: Het uitgangspunt is dat geldbewegingen via de bank plaatsvinden. Contant betalingsverkeer wordt zoveel mogelijk vermeden. Indien u contant wil betalen, kunt u een afspraak maken met ons kantoor in Den Bosch. Wij vragen u altijd om een verklaring voor de herkomst van het contante geld. In onze administratie verwerken wij dat dit onderzoek heeft plaatsgevonden en welke verklaring door u is afgegeven.
Kunnen jullie mijn schuld automatisch incasseren van mijn rekening?
- Een automatische incasso is niet mogelijk. U kunt het bedrag overboeken of betalen via i-Deal.
Waarom is het bedrag op de incassobrief hoger dan op de aanmaning?
- Wanneer wij als incassobureau worden ingeschakeld om de schuld met u te regelen, wordt de openstaande factuur verhoogd met de wettelijke incassokosten. Dit is bepaald in de Wet Incassokosten (WIK).
Lees hier meer over hoe de incassokosten worden berekend
Ik kan het bedrag niet in één keer betalen. Is een betalingsregeling mogelijk?
- In de meeste gevallen is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen. Klik hier om een betalingsregeling aan te vragen in Mijn Dossier
Heb ik nog meer schulden bij Van Hoek & Partners?
- Via Mijn Dossier kunt u zien hoe hoog uw schuld is. Wilt u weten of u meerdere schulden heeft staan? Dan is het makkelijker om contact met ons op te nemen.
Ik heb post ontvangen die niet voor mij bestemd is. Wat nu?
- Het kan zijn dat u een betaalverzoek ontvangt op uw adres, dat gericht is aan de vorige bewoner. Indien dit het geval is, verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Om te voorkomen dat u meerdere betaalverzoeken van ons ontvangt, zullen wij dan uw adres aanpassen en controleren wat het juiste adres is van de juiste persoon.
ONEENS, BEZWAAR OF KLACHT
Ik ben het oneens met de incasso, kan ik bezwaar indienen?
- Wilt u graag u in bezwaar inzake uw dossier? U kunt uw bezwaar dan het snelst via Mijn Dossier indienen.
- Lees hier meer over uw bezwaar
Ik heb al betaald aan Van Hoek & Partners, maar ik ontvang nog steeds betaalverzoeken. Wat moet ik doen?
- Bekijk eerst of het betaalverzoek dat u heeft ontvangen over dezelfde schuld gaat. Het kan zijn dat u in de tussentijd een nieuwe schuld heeft openstaan.
- Gaat het om dezelfde schuld maar heeft u in de tussentijd al betaald? Geef dan hier uw betaalbewijs aan ons door
Ik heb al betaald aan de opdrachtgever, maar ik ontvang nog steeds betaalverzoeken. Wat moet ik doen?
- Bekijk eerst of het betaalverzoek dat u heeft ontvangen over dezelfde schuld gaat. Het kan zijn dat u in de tussentijd een nieuwe schuld heeft openstaan.
- Gaat het om dezelfde schuld maar heeft u in de tussentijd al betaald? Geef dan hier uw betaalbewijs aan ons door
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
- Wanneer u de vordering niet betaalt, kan de schuldeiser ervoor kiezen om een gerechtelijke procedure te starten. In dat geval wordt uw dossier overgedragen aan de deurwaarder.
- Meer informatie over deze procedure en de eventuele gevolgen kunt u hier lezen.
Ik heb een klacht. Waar dien ik een klacht in?
- Wij doen ons best om de beste dienstverlening aan te bieden. Toch kan het zo zijn dat er een klacht ontstaat over onze dienstverlening. Indien u een klacht heeft over onze dienstverlening, horen wij dit graag zodat we uw klacht kunnen behandelen conform onze klachtenregeling. Wij handelen deze klachten binnen een redelijke termijn af en proberen samen met u een oplossing te vinden voor uw klacht.
Toelichting: een klacht moet gaan over de gedraging van ons kantoor. Heeft u echter een klacht over uw dossier of betaalverplichting? Dan kunt u hier een bezwaar indienen.
- U kunt hier een klacht indienen over onze dienstverlening of gedraging.
hulp bij Problematische schulden
Ik heb veel meer schulden en kom hier zelf niet uit. Wat moet ik doen?
- Wanneer u geen overzicht meer heeft over uw schulden, is het belangrijk om in actie te komen en hulp te vragen. Er is altijd een oplossing te vinden, wanneer u op tijd in actie komt en de juiste hulp krijgt.
- Als u hierover vragen heeft, belt u dan gerust naar onze klantenservice. Wij horen graag uw verhaal en verwijzen u graag door naar de mogelijke hulp die er voor u is.
- Neem een kijkje op samenvoordeoplossing.nl om te lezen welke hulp er onder andere beschikbaar is, of om een handig document te downloaden zodat uw de schulden beter in kaart kunt brengen.
Kan Van Hoek & Partners mij helpen bij mijn schulden?
- Wij bekijken graag samen met u naar een gepaste oplossing om uw schuld te regelen. Neem daarom telefonisch contact op met onze klantenservice en houdt uw dossiernummer bij de hand.
- Wilt u liever digitaal contact? Dat begrijpen wij. U kunt ons dan een e-mail sturen met vermelding van uw dossiernummer.
- U kunt hier meer lezen over wat wij graag doen om zoveel mogelijk mensen met problematische schulden te helpen.
over van hoek & partners
Wie is Van Hoek & Partners?
- Van Hoek & Partners is een incassobureau dat bedrijven en organisaties ondersteunt bij het innen van onbetaalde facturen. Wanneer u een betaalverzoek van ons heeft ontvangen, dan heeft onze opdrachtgever ons verzocht om u te wijzen op uw openstaande factuur en om samen te zoeken naar een passende oplossing. Wij focussen ons graag op wat er wél kan in een dossier, om samen met u een gepaste oplossing te vinden voor de schuld.
Hoe weet ik dat een betaalverzoek echt bij Van Hoek & Partners vandaan komt?
- Helaas gebeurt het steeds vaker dat criminelen uit naam van een bestaand bedrijf een betaalverzoek sturen van een verzonnen openstaand bedrag, een zogenaamde phishingmail. Dit kan ook gebeuren uit naam van een incassobureau zoals Van Hoek & Partners. Het is daarom belangrijk dat u eerst checkt of het betaalverzoek wel bij ons vandaan komt voordat u erop reageert of een betaling overmaakt.
Lees hier over hoe u dit kunt controleren.
Wat kan ik met Mijn Dossier?
- Met de portal Mijn Dossier kunt u gemakkelijk online zaken regelen rondom uw schuld bij Van Hoek & Partners. U kunt onder andere een betalingsregeling treffen, een betaalbewijs of bezwaar indienen, of direct betalen.
Klik hier om direct naar Mijn Dossier te gaan
Hoe kan ik Van Hoek & Partners bereiken?
- U kunt ons van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur bereiken op telefoonnummer 073-643 04 08.
- U kunt ook een e-mail sturen naar info@vanhoek-partners.nl
Hulp nodig?
Telefoonnummer
073-643 04 08
Van Hoek & Partners Group
Postbus 3469 5203 DL ’s-Hertogenbosch
Reitscheweg 7 5232 BX ’s-Hertogenbosch
Openingstijden
Maandag 09:00-17:00
Dinsdag 09:00-17:00
Woensdag 09:00-17:00
Donderdag 09:00-17:00
Vrijdag 09:00-17:00