DEBITEURENBEHEER & voortraject

Meteen langs de kassa is niet altijd de standaard in elke branche. Soms betalen klanten achteraf. Het is dan goed om uw huidige voortraject kritisch te bekijken. Wij zien dat de meeste organisaties ooit een aantal brieven en aanmaningen heeft opgesteld, die standaard verstuurd worden wanneer er tijd voor is. Maar hoe zien die herinneringen er eigenlijk uit? En is er ooit gemeten hoeveel procent van de debiteuren hierop reageert?

tone-Of-VOICE

Bij het opstellen van de brieven komt ook een commerciële factor kijken, namelijk dat de relatie in stand blijft ondanks dat u de klant herhaaldelijk verzoekt om de betaling te voldoen. De tone-of-voice en inrichting van de gebruikte brieven of mails zijn dus van essentieel belang en horen te passen bij de visie en uitstraling van uw bedrijf.

Wij helpen u hier bij. Door uw eigen voortraject compleet te scannen wij u adviseren over wat het beste is voor uw bedrijf.

debiteurenbeheer betaling

aanmanen

Volgens de WIK (Wet Incasso Kosten) dient een herinnering aan bepaalde wettelijke vereisten te voldoen als u zaken doet met een particulier. Het is niet meer vanzelfsprekend dat u de kosten op de debiteur kunt verhalen, als deze op een onjuiste wijze is aangeschreven inzake een openstaande vordering.

Wij verzorgen voor uw organisatie een aanmaning conform de WIK zodat u zeker weet dat dit op de juiste manier gebeurt. Ook bespaart u hiermee tijd en zorgt ons schrijven ervoor dat een schuldenaar sneller overgaat tot betaling.

VOORBEELDBRIEVEN

ONDERSTEUNING BIJ HET INRICHTEN VAN UW VOORTRAJECT

 U weet nu dat een goede debiteurenadministratie staat op de juiste stappen zetten op het juiste moment in de maand. Een verstuurde herinnering of aanmaning moet helder en duidelijk zijn. De klant dient uw herinnering serieus nemen en overgaan tot betaling. Tegelijkertijd wilt u de relatie met de klant niet verstoren. Wij helpen u graag bij het opstellen van een herinnering. Vraag bij ons een aantal voorbeeldbrieven op. Deze kunt u personaliseren en zodat ze precies passen bij uw bedrijf.

Incasso

INCASSO SOCIAAL VERANTWOORD

Na de aanmaning volgt een incassotraject, waarbij wij op verschillende manieren in contact komen met de schuldenaar voor een oplossing. In sommige gevallen kan de schuldenaar ook een regeling treffen zodat de schuld in afgesproken termijnen kan worden afgelost.

Juridisch

Juridisch ADVIES EN ONDERSTEUNING

 Van Hoek & Partners is een incassobureau met bijna 20 jaar ervaring. Ook als het gaat om een juridisch advies, gebruiken wij graag onze ervaring om met u mee te denken.

Neem contact op met een van onze incasso adviseurs

Of bel ons direct

073 – 643 00 00

 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Van Hoek & Partners


Postbus 3469 

5203 DL ’s-Hertogenbosch

Reitscheweg 7-C 

5232 BX ’s-Hertogenbosch


Telefoonnummer

073-643 00 00 (alleen voor opdrachtgevers)


Email

info@vanhoek-partners.nl

Contactgegevens opdrachtgeverS